Netfliksova serija na udaru kritika zbog gej scena

Radmila Marićić avatar

Grčka ministarka kulture Lin Mendoni oštro kritikovala je novu Netfliksovu seriju „Alexander: The Making of a God“ kao „fikciju izuzetno lošeg kvaliteta“ i „loš sadržaj prepun istorijskih netačnosti“. Komentari na ovu seriju su išli toliko daleko da je grčki predsednik ekstremno desničarske partije, Dimitris Nacios, prozvao seriju „žalosnom, neprihvatljivom i neistorijskom“. Ministarka Mendoni se složila sa ovom ocenom, tvrdeći da serija „demonstrira rediteljevu traljavost i siromašan scenario“.

Ova serija je izazvala kontroverze na internetu, jer se bavi vojskovođinim ljubavnim odnosom sa njegovim prijateljem i pomoćnikom Hefastionom. Kolumnisti i eminentni istoričari su kritikovali prikaz veze Aleksandra i Hefastiona kao „izvrtanje istine“. Mendoni je iznela svoje mišljenje o ovoj vezi, naglašavajući da „nema dokaza da je između njih bilo nešto više od prijateljstva“. Ona je istakla da se ne može interpretirati ni prakse, ni ličnosti od pre 2.300 godina prema našim merilima, normama i pretpostavkama.

Ipak, ministarka je takođe rekla da bi bilo kakvo pokretanje sudskog postupka protiv Netfliksa bilo neustavno, s obzirom na to da grčki Ustav štiti umetničke slobode još od početka 19. veka. Upotreba sudske tužbe bi bila cenzura, koju grčko Ministarstvo kulture ne praktikuje. Mendoni je podsetila i da svako od nas, kao i međunarodna zajednica, ocenjuje umetnost, a ne sudovi.

O prikazu veze Aleksandra i Hefastiona, profesor Lojd Luelin Džouns sa Univerziteta Kardif u Velsu je izjavio da „Grci nisu imali reč za homoseksualnost“ i da su istopolne veze bile uobičajena pojava. Ovo je izazvalo dalje kontroverze oko interpretacije istorijskih događaja.

Ova serija je naišla na oštre kritike slične onima koje je prošle godine izazvala serija o Kleopatri, koja je egipatsku kraljicu prikazala kao tamnoputu. Treba istaći i to da u ovu seriju jednu od uloga igra srpski glumac Jadran Malkovič.

U krajnjem, ova serija je izazvala burne reakcije u javnosti i privukla pažnju na problem angažovanja umetničke slobode u stvaranju dela inspirisanih istorijskim ličnostima. Ministarka Lin Mendoni istakla je svoje mišljenje o seriji, ali je naglasila da grčki Ustav štiti umetničke slobode. Ova diskusija privlači pažnju na važnost pravilnog i pažljivog interpretiranja istorijskih likova u medijima i umetnosti.

Radmila Marićić avatar

Obavezno pročitajte ove članke: